Hvordan du mottar nettleiefakturaen avhenger av hvilken strømleverandør du har. De fleste strømleverandører har en avtale om gjennomfakturering, som betyr at du mottar en samlet faktura fra strømleverandøren din for strøm og nettleie. Er du usikker på forskjellen mellom strøm og nettleie? Her finner du en forklaring.
Hvis du mottar en samlet faktura for strøm og nettleie fra strømleverandøren din, kan du ta kontakt med din strømleverandør hvis du blant annet lurer på dette:
Endring av fakturaadresse
Opprettelse av eFaktura eller AvtaleGiro. Dette kan banken din kan også hjelpe deg me.
Betalingsutsettelse eller betalingsavtale
Fakturakopi
Innbetalingsinformasjon, som for eksempel kontonummer, KID-nummer, beløp og forfallsdato
Hvis du mottar en separat nettleiefaktura fra Elvia, i tillegg til fakturaen fra strømleverandøren din og lurer på følgende kan du ta kontakt med oss:
Ønske om å få faktura på e-post
Opprettelse av eFaktura eller AvtaleGiro (banken din kan også hjelpe deg med dette). eFaktura-referansen finner du på din faktura.
Betalingsutsettelse eller betalingsavtale.
Fakturakopi kan du finne på Min side, der finner du også innbetalingsinformasjon.
Hvis du ønsker å endre fakturaadresse, men du har en strømleverandør må du ta kontakt med strømleverandøren din selv om du mottar faktura direkte fra Elvia. Når strømleverandøren din oppdaterer fakturaadressen vil også Elvia få riktig adresse.