Hva vil dette bety for deg?
Gjennomfakturering er en avtale som de fleste strømleverandørene har med nettselskapene. Avtalen går ut på at det er strømleverandøren som fakturerer deg for en samlet faktura for strøm og nettleie. Fra og med oktober vil du motta en samlet faktura på strøm og nettleie fra NorgesEnergi. Her kan du lese om forskjellen på strøm og nettleie.
Trenger jeg å gjøre noe for å motta strømstøtte?
Nei, du trenger ikke å gjøre noe. Strømstøtten blir trukket fra nettleiefakturaen din automatisk så lenge du er registrert med næringsgruppe bolig. Dersom du ønsker å endre kontonummer for utbetaling av strømstøtte kan du ta kontakt med NorgesEnergi. Du kan lese mer om strømstøtten her.

Bruk BankID for å logge inn på Min side. Her får du full oversikt over ditt forbruk.
Endre fakturaadresse og kontaktinformasjon?
Det er strømleverandøren som eier kundedata, og dermed kan ikke Elvia som netteier endre denne informasjonen uten beskjed fra strømleverandøren din.
Hvis du ønsker å endre kontonummer, fakturaadresse, telefonnummer eller e-post, må du ta kontakt med NorgesEnergi
Når strømleverandøren din oppdaterer endringene, vil også Elvia få riktig opplysninger.
Flytte?
Oppsigelse av strøm og nettleie gjør du ved å ta kontakt med din nåværende strømleverandør. Når de registrerer en oppsigelse hos seg, vil også nettleieavtalen din bli sagt opp automatisk.
Strømpriser
Alle spørsmål knyttet til strømprisene og fakturaen du har fått fra strømleverandør skal rettes direkte til strømleverandør.