NorgesEnergi slutter med gjennomfakturering

Er du kunde hos NorgesEnergi vil du fra 1. juni motta to separate fakturaer.

Hva vil dette bety for deg?

Gjennomfakturering er en avtale som de fleste strĂžmleverandĂžrene har med nettselskapene. Avtalen gĂ„r ut pĂ„ at det er strĂžmleverandĂžren som fakturerer deg for en samlet faktura for strĂžm og nettleie. Den stĂžrste endringen ved Ă„ ikke ha gjennomfakturering er at du vil motta to fakturaer hver mĂ„ned, en for strĂžm og en for nettleie. Fakturaene skal betales separat til Elvia og til din strĂžmleverandĂžr. Her kan du lese om forskjellen pĂ„ strĂžm og nettleie.

Kontonr for utbetaling av strĂžmstĂžtte

For at Elvia skal kunne betale tilbake strÞmstÞtten trenger vi ditt kontonummer. Logg inn pÄ Min side med Bank-ID og registrer ditt kontonummer der. Slik gÄr du frem:

  1. Logg inn pÄ Min side

  2. Naviger inn pÄ kundeforholdet ditt, deretter pÄ fanen mÄler

  3. Nederst pÄ siden, under fakturagrunnlaget ligger det en boks hvor du kan fylle ut kontonummer

  4. Fyll ut, og trykk send inn

 Kontakt Elvia hvis det gjelder  

  • Ønske om Ă„ fĂ„ nettleiefaktura pĂ„ e-post 

  • Betalingsutsettelse eller betalingsavtale pĂ„ nettleiefaktura 

  • Fakturakopi. Dette finner du pÄ Min side.  

  • Endre kontonummer for utbetaling fra Elvia 

  • Ved spĂžrsmĂ„l om forbruk. PĂ„ Min side har du full oversikt over ditt eget forbruk  

Kvinne sitter ved bordet med ipad og logger inn pÄ elvia.no

Bruk BankID for Ä logge inn pÄ Min side. Her fÄr du full oversikt over ditt forbruk.

Endre fakturaadresse og kontaktinformasjon? 

Det er strÞmleverandÞren som eier kundedata, og dermed kan ikke Elvia som netteier endre denne informasjonen uten beskjed fra strÞmleverandÞren din. 

Hvis du Ăžnsker Ă„ endre fakturaadresse, telefonnummer eller e-post, mĂ„ du ta kontakt med strĂžmleverandĂžren din, selv om du mottar faktura direkte fra Elvia. 

NÄr strÞmleverandÞren din oppdaterer endringene, vil ogsÄ Elvia fÄ riktig opplysninger.

Flytte? 

Oppsigelse av strĂžm og nettleie gjĂžr du ved Ă„ ta kontakt med din nĂ„vĂŠrende strĂžmleverandĂžr. NĂ„r de registrerer en oppsigelse hos seg, vil ogsĂ„ nettleieavtalen din bli sagt opp automatisk. 

StrÞmpriser 

Alle spÞrsmÄl knyttet til strÞmprisene og fakturaen du har fÄtt fra strÞmleverandÞr skal rettes direkte til strÞmleverandÞr.  

Mitt forbruk

Trenger du hjelp til Ä forstÄ forbruket ditt pÄ Min side? Her finner du en steg-for-steg beskrivelse som forhÄpentligvis gjÞr deg litt klokere pÄ strÞmforbruket ditt.

Faktura

Har du spÞrsmÄl om fakturaen du har mottatt for nettleie? Eller er du kanskje usikker pÄ om det er Elvia eller strÞmleverandÞren din som skal hjelpe deg? Her fÄr du forhÄpentligvis svar pÄ det aller meste.

HAN-porten

Ønsker du detaljert informasjon om strÞmforbruket ditt? Vil du styre strÞmforbruket ditt bedre? Da kan det vÊre en idé Ä bestille Äpning av HAN-porten pÄ strÞmmÄleren din.