Måleravlesning

Hvis du ikke har fått installert den nye AMS-måleren, må du fortsatt levere måleravlesning til Elvia hver måned. Slik leverer du måleravlesning.

For at du skal bli fakturert for riktig strømforbruk må du levere inn måleravlesning den 1. hver måned til Elvia. Hvis du ikke sender inn en målerstand, vil du bli fakturert for et beregnet forbruk.

Basert på hvor i vårt forsyningsområde du bor er det litt forskjellig måte å levere måleravlesning. Dette er som følge av sammenslåingen mellom Hafslund Nett og Eidsiva Nett og vil etterhvert opphøre. I mellomtiden finner du fremgangsmåten her:

Hvor kan jeg levere måleravlesning?

Min side
Du kan logge deg inn på Min side og levere din målerstand der.
SMS
Hvis du foretrekker å levere målerstand på SMS, følger du denne fremgangsmåten:

Bor du i Oslo eller Viken leverer du måleravlesning slik:

  • Først må du registrere ditt kundenummer og målernummer. Dette gjør du ved å sende SMS til 2262 med følgende melding: Elvia REG kundenummer målernummer.

  • Ditt kundenummer og målernummer kan du finne på Min side, og på fakturaen du mottar hver måned. Når du har registrert deg med SMS-avlesning vil du motta en påminnelse ved månedsskifte hver måned.

  • Når du leverer avlesning er det viktig at du husker å taste alle tallene som står på måleren, også foranstilte nuller. Desimalene skal ikke tas med.

Bor du på Innlandet leverer du måleravlesning slik:

Hvis du ønsker å levere måleravlesning per SMS kan du gjøre dette ved å sende din målerstand til 06363. Her skal du kun sende tallene som står på din strømmåler, og trenger ikke noe kodeord eller lignende.