Strømmen er stengt, hva gjør jeg?

Blinker måleren rødt? Da er måleren mest sannsynlig stengt. Enten fordi vi ikke har registrert kunde på anlegget, eller så har vi ikke registrert at fakturaer er betalt.

Hvis måleren er stengt fordi vi ikke har registrert kunde på anlegget

Noter ned målernummeret og ring oss på telefon 02024 for å få gjenåpnet anlegget.

Aidon strømmåler. illustrasjon

Målernummer og hovedbryteren er markert på bildet med røde streker.

Står du registrert på riktig strømmåler?

Vi oppdager stadig tilfeller hvor kunder er registrert på feil strømmåler. Dette innebærer at du betaler for en nabo sitt strømforbruk, og ikke ditt eget. Slik finner du ditt målernummer.

Dette gjør du hvis strømmen er stengt på grunn av inkasso

Hvis strømmen er stengt på grunn av ubetalte fakturaer som har gått til inkasso, så kontakter du inkassobyrået. Se på varselet hvilket inkassobyrå du skal kontakte, det kan være at faktura har kommet fra din strømleverendør og ikke fra oss.
Dersom inkassovarsel skyldes Elvia-faktura, så kontakter du Lowell på telefon 23 17 10 20 eller e-post.

Mer om Stenging av strøm ved manglende betaling.

Vet ikke hva som er grunnen til at strømmen er stengt?

Er du usikker på hva som er grunnen til at strømmen er stengt? Kontakt oss og oppgi målernummeret det gjelder, så sjekker vi det for deg.

Hvorfor stenger vi strømmen din?

Strømmen kan bli stengt av forskjellige grunner. Skulle du ha problemer med å betale strømregningen din, er det viktig at du tar kontakt med din strømleverandør for å unngå stenging av strøm hjemme hos deg.

Stenging av strøm ved manglende betaling

Privatkunder har fire ukers frist før vi stenger strømmen, men bedrifter har kun to uker.

Ikke betal for naboen - bestill strøm på riktig måler

Er du i en flytteprosess og skal bestille strøm og nettleie til din nye bolig? Da er det viktig at du dobbeltsjekker at du har skrevet inn riktig målernummer på bestillingen.